Confraria de Sant Isidre Llaurador

La confraria de Sant Isidre Llaurador es va fundar al 1969 quan un grup de confrares van sortir per primera vegada a les processons  i on la majoria eren pagesos. Onze varen ser els fundadors que, van treure per primera vegada la imatge del sant durant les processons i, entre els quals s´hi troba el presidents Juan Villalonga de Arriba. La família de confrares va anant augmentant i, a la actualitat hi ha més de setanta confrares que celebren en devoció la Setmana Santa, juntament amb la banda de tambors formada per dotze membres.

Al 1987 la confraria va presentar el seu estendard, brodat sobre tela blanca i amb la figura de Sant Isidre al centre amb algunes ornamentacions d´arbres brodats amb fil d´or. A més la confraria desllueix amb el pas fet a Olot, la Besada de Judes, on s´hi representen les figures de Jesús, Judes i un guàrdia. Al 1995 es va incorporar una creu de fusta que els confrares duen quan es fa una promesa.

Els confrares porten túnica blanca, els botons daurats, a més de portar una faixa, capa I caputxa daurades. El vestit es complementa amb un rastell amb una llendera que hi penja i un ciri a la part d´alt, i, a la part davantera de la caputxa s´hi troba la imatge del sant i el nom de la confraria.

¡Texto! Puede insertar contenido, moverlo, copiarlo o eliminarlo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam.