Parroquia San Antonio Abad de Sa Pobla

Nombre de confrares fundadors: 28

Nombre de confrares en l'actualitat: 61

President actual: Bartomeu Caldés Mir

Vestimenta: la indumentària dels confrares consta de vestit color amb botonada blanca i cenyit a la cintura per una faixa blanca amb una borla a cada cap; la capa és verda; la caperutxa també es verda i porta brodat sobre tela blanca la imatge de Santa Margalida; sandàlies color marró de pell girada; calcetins marrons i a les mans atxes en forma de creu que és també el sistema d'il·luminació.

Estendard: la confraria compta amb dos estendards. El més antic és brodat a màquina per Catalina Femenies, porta la imatge de Santa Margalida i unes margalidetes decoren els marges i du el nom del poble. El segon estendard de la contraria és brodat a mà de punt mallorquí amb colors verds, porta brodat el nom de la confraria i a la part central i més visible la imatge de la patrona de sa Pobla. La brodadora va ser Francesca Serra Rian. La imatge de Santa Margalida porta una palma que simbolitza el seu martiri i una creu, la indumentària de la santa té els mateixos colors que els confrares.

Passos: el pas de confraria data de l'any 1997 i és Crist Perfumat abans del sepulcre. Aquest pas és del taller d'Olot. Hi apareixen la imatge de Jesús mort i ajagut als braços de la seva Mare, al centre Maria Magdalena, Sant Joan apòstol i Josep d’Arimatea, que segons Sant Mateu era un home ric i deixeble de Jesús que va demanar a Pilat el cos de Jesús, Josep d'Arimatea va agafar el cos de Jesús, el va embolicar amb un llençol net (aquesta és la imatge representada al pas) i després li donà sepultura.

Observacions històriques o dades d’interès: la confraria de Santa Margalida porta el nom de la patrona de sa Pobla que se celebra el dia 20 de juliol. Els seus fundadors varen ser Bartomeu Caldés Mir, Isabel Siquier i Pere Mayol, Bartomeu Caldés és obrer major de Santa Margalida (persona que s'ocupa de col·laborar especialment en la festa religiosa de la patrona); aquest fet no té res a veure directament amb la confraria, tot i que tampoc  no és casualitat que els fundadors tenguin especial devoció per Santa Margalida. La confraria va sortir per primera vegada a les processons de la vila l'any 1996.

Versión para imprimir | Mapa del sitio