Confraria del Bon Jesús

Any de fundació: 1959

Nombre de confrares fundadors: 46

Nombre de confrares actuals : 160

Germà Major :  Pau Grau Coll  "Eixut"

Vestimenta: la indumentària dels confrares consta de vestit blanc amb botonada violeta i cenyit a la cintura per un cordó violeta amb una borla a cada cap i  porta brodat sobre tela blanca la imatge del Bon Jesús. La capa és violeta i  la caperutxa es blanca.

Estendard: la bandera que utilitzà la confraria per sortir a les processons era cedida per la parròquia. No fou fins l'any 1988 quan s'encarregà definitivament la confecció d'una bandera. La bandera o estendard es va comanar a D. Antoni Albert Llana, de València, i costà 140.842 pessetes. Fou beneïda el diumenge del Ram de 1989 a l'oratori de Crestatx i en foren padrins, en Toni Muntaner Capó i na Mireia Estrany Grau, fills dels padrins del primer pas de la confraria.

A l’any 2015 es feu un nou estendard.

Passos:

Pas del Bon Jesús del Silenci (1962).

Talla en fusta policromada de 1.90 metres i l'altura de tot el pas, o sia, la imatge i les   tres   parts que formen el trono que també son de fusta tallada dorada i policromada es de 4.15 metres. El Bon Jesús porta una túnica de vallut violeta brodat en or. De la primera base tapant el tren de rodes penja una tela de 85 cm de vellut granat acabant amb serrell daurat. El seu pes total es de 500 kg. En les quatre cantonades de la primera base, porta uns canelobres de bronze a l'interior cremen dues espelmes de cera.

El Dijous Sant de 1962 participà per primera vegada a les celebracions de Setmana Santa. El pas fou beneït amb presencia de totes les autoritats civils, eclesiàstiques, confrares i familiars. El padrins foren n'Antonia Grau Cladera i en Francesc Muntaner Pericàs.

Segon Pas: El Crist de l’Agonia (1997).

La Creu de les Promeses (1989).

El Crist del Perdó, cedit a la confraria per Toni Valls “Povardo” (2008).

Banda de tamborers (2004)

Actualment formen la junta directiva:

Germà Major: Pau Grau “Eixut”

Germà Secretari: Jaume Cantallops “Famell”

Germà Tresorer: Miquel Capó “Cerol”

Vocals: Antoni Celià “Xim”

Pere Soler “Laro”

Antoni Comas “Pelut”