Parroquia San Antonio Abad de Sa Pobla

parroquiasapobla@gmail.com

On estam?

CONFIRMACIÓ

Es diu Confirmació, perquè confirma i reforça la gràcia baptismal. Es diu, també, Crismació, ja que un ritu essencial d'aquest sagrament és la unció amb el Sant Crisma.

Quin és el ritu essencial de la Confirmació?

El ritu essencial de la Confirmació és la unció amb el Sant Crisma (oli d'oliva barrejat amb perfums, consagrat pel bisbe), que es fa amb la imposició de mans per part del ministre, el qual pronuncia les paraules sacramentals pròpies del ritu.

A Occident, aquesta unció es fa sobre el front del batejat amb aquestes paraules: “Rep per aquest senyal el do de l'Esperit Sant”. A les Esglésies Orientals de ritu bizantí, la unció es fa també en altres parts del cos, amb la fórmula: “Segell del do de l'Esperit Sant”.

Quin és l'efecte de la Confirmació?

L'efecte de la Confirmació és l'especial efusió de l'Esperit Sant, tal com va succeir en Pentecosta. Aquesta efusió imprimeix en l'ànima un caràcter indeleble i atorga un creixement de la gràcia baptismal; arrela més profundament la filiació divina; uneix més fortament amb Crist i amb la seva Església; enforteix en l'ànima els dons de l'Esperit Sant; concedeix una força especial per donar testimoniatge de la fe cristiana.

Qui pot rebre aquest sagrament?

El sagrament de la Confirmació pot i ha de rebre-ho, una sola vegada, aquell que ja ha estat batejat. Per rebre-ho amb fruit cal estar en gràcia de Déu.

Com sol·licitar el sagrament de la Confirmació?

Posar-se en contacte amb la secretaria de la Parròquia (dimarts i dijous de 17h. a 19h.) i parlar amb ella i el rector, si fos necessari.

Per la catequesi té informació en la secció de Serveis – Catequesis –  Post-Comunió – Confirmació.

Versión para imprimir | Mapa del sitio